Grupa Oto:     Bolesławiec Brzeg Dzierzoniów Głogów Góra Śl. Jawor Jelenia Góra Kamienna Góra Kłodzko Legnica Lubań Lubin Lwówek Milicz Nowogrodziec Nysa Oława Oleśnica Paczków Polkowice
Środa Śl. Strzelin Świdnica Trzebnica Wałbrzych WielkaWyspa Wołów Wrocław Powiat Wrocławski Ząbkowice Śl. Zgorzelec Ziębice Złotoryja Nieruchomości Ogłoszenia Dobre Miejsca Dolny Śląsk

Wrocław
Próby obciążeniowe mostu na Widawie

     autor:
Share on Facebook   Share on Google+   Tweet about this on Twitter   Share on LinkedIn  
Odcinek, na którym prowadzono próby obciążeniowe, to tzw. zadanie 3 – od Marcinowa do węzła Wrocław Północ - o długości blisko 20 km. Drogę wykonuje firma Astaldi. Zgodnie z kontraktem ten fragment drogi ekspresowej S5 powinien być gotowy 10 grudnia tego roku.
Próby obciążeniowe mostu na Widawie

Próby obciążeniowe mostu na Widawie
kliknij na zdjęcie, aby powiększyć.Próby obciążeniowe mostu na Widawie
kliknij na zdjęcie, aby powiększyć.Próby obciążeniowe mostu na Widawie
kliknij na zdjęcie, aby powiększyć.

Na budowie drogi ekspresowej S5 Korzeńsko - Wrocław odbyły się próby obciążeniowe mostu drogowego MS-41 przebiegającego nad rzeką Widawą. Ich celem było sprawdzenie konstrukcji obiektu, a do testów wykorzystano siedem czteroosiowych samochodów ciężarowych wyładowanych piaskiem lub żwirem.

Żelbetowy most MS-41 przekracza rzekę Widawę w bliskim sąsiedztwie Autostradowej Obwodnicy Wrocławia i rozbudowywanego węzła drogowego Wrocław Północ. W związku z rozciągającymi się wokół rzeki terenami zalewowymi oraz przebudowanym systemem wałów przeciwpowodziowych ma aż trzynaście przęseł. Trudny teren sprawił, że wykonawca postanowił posłużyć się przy budowie mostu metodą nasuwania podłużnego, co pozwoliło także skrócić czas wykonywania obiektu. Most to dwie niezależne równoległe konstrukcje o długości 750 metrów. Każda jezdnia ma po dwa pasy ruchu w obu kierunkach oraz pasy awaryjne (od zewnątrz), a także zapasowy trzeci pas na obu jezdniach od strony pasa rozdziału (od wewnątrz) - na wypadek ewentualnej przyszłej rozbudowy drogi ekspresowej S5.

Celem próbnego obciążenia było sprawdzenie konstrukcji obiektu przed oddaniem go do użytku. W testach wykorzystano siedem czteroosiowych samochodów ciężarowych – całkowita masa każdego załadowanego pojazdu wynosiła około 32 tony. Ciężarówki ustawione były w kilku różnych, wcześniej określonych konfiguracjach, wykonano również próbne jazdy zarówno od strony Wrocławia, jak i Poznania.


otomedia.pl



o © 2007 - 2024 Otomedia sp. z o.o.
Redakcja  |   Reklama  |   Otomedia.pl
Dzisiaj
Piątek 19 kwietnia 2024
Imieniny
Alfa, Leonii, Tytusa

tel. 660 725 808
tel. 512 745 851
reklama@otomedia.pl